Uitslag/reactie bij gebruik deodorant

Q&ACategory: QuestionsUitslag/reactie bij gebruik deodorant
Anonymous asked 8 years ago
Geachte dokter, Ik heb een probleem met mijn oksels. Als ik een deo probeer te gebruiken dan krijg ik een reactie onder mijn oksels. Verder komt het ook voor als ik deo gebruik op mijn borst. Ik heb al mijn haran verwijdert onder mijn armen maar dat maakt allemaal niet uit. Kan u mij een oplossing bieden? Ik hoor het graag. Mvg, Marc Jaspers
1 Answers
drarmpit answered 8 years ago
Beste Marc, het lijkt erop dat u een allergische reactie krijgt van bepaalde componenten aanwezig in de deodorant. Gaat het om rooduitslag? Ik kan het natuurlijk moeilijk op afstand zeggen, maar het zou kunnen gaan om 'axillary dermatitis'. Het is moeilijk om 1 ingredient aan te duiden, maar het gaat vaak om het parfum in de deodorant. Oplossing: of u gebruikt geen deodorant, of u gaat op zoek naar een hypo-allergene deodorant. Een lijst van mogelijkheden vind u hier of vraag na bij uw apotheker. Grts, Chris